W ciągu ostatnich trzech tygodni przedszkolaki uczestniczyły w cyklu zajęć z programu Uważne Jedzenie. Podczas pierwszych zajęć dzieci uczyły się rozróżniania stanów fizjologicznych związanych z regulacją głodu i sytości. Był to pierwszy krok w kierunku zdobywania doświadczenia, które pozwoli dzieciom trafniej określić, czy jest głodne, w połowie najedzone, najedzone, czy przejedzone. Podczas drugich i trzecich zajęć dzieci uczyły się rozpoznawać smaki: słodki, słony, kwaśny, gorzki i umami. Ćwiczyły też umiejętność określania innych wrażeń smakowych: konsystencję, wielkość, twardość, temperaturę i ostrość spożywanych pokarmów. Przez cały czas trwania programu ćwiczyły też umiejętność rozpoznawania stanu nasycenia. W wyniku wielu ćwiczeń, które odbywały się przed, w trakcie i tuż po posiłkach dzieci nauczyły się określić czy ich brzuszki są puste, pełne czy przepełnione. Teraz będą utrwalać zdobytą wiedzę podczas kolejnych wspólnych posiłków w przedszkolu a także w domu z rodzicami.