To program, który rozwija kompetencje społeczno-emocjonalne u dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Dzieci rozpoczynają pracę z programem od bardzo prostych zajęć, których celem jest poznawanie siebie nawzajem, dostrzeganie różnic między rówieśnikami, rozpoznawanie i nazywanie emocji.
Program realizowany jest regularnie na zajęciach, które polegają na inicjowaniu krótkich dialogów i scenek między nauczycielem, a dziećmi oraz między samymi rówieśnikami w grupach lub parach.
Pomysłodawcą, a zarazem fundatorem programu Sanford Harmony jest przedsiębiorca i filantrop T. Denny Sanford, którego misją jest pomoc w tworzeniu lepszego jutra. Na prośbę Sanforda w 2014 roku National University rozpoczęło dystrybucję programu w Stanach Zjednoczonych. Obecnie z programem pracuje już ponad 8 milionów dzieci.
Sanford Harmony został stworzony z myślą o dzieciach, nauczycielach oraz rodzicach. Program wspiera dzieci w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych, a nauczycielom i rodzicom pomaga w tworzeniu bezpiecznego i przyjaznego środowiska w pierwszych etapach edukacji.
Głównym bohaterem jest sympatyczny ufoludek o imieniu Zi, który niespodziewanie ląduje na Ziemi i towarzyszy dzieciom w codziennych przygodach. Dzięki wspólnym doświadczeniom bohaterowie nawiązują dobre relacje, odkrywają podobieństwa i różnice międzyludzkie oraz uczą się rozróżniać emocje. Zi chce zaprzyjaźnić się z dziećmi i wraz z nimi poznać Ziemię.

Cel programu:
zapewnia prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny dzieci,

Cele szczegółowe:
program uczy współpracy i empatii,
pomaga w nawiązywaniu dobrych relacji z rówieśnikami,
ułatwia komunikowanie się,
sprawia, że dzieci chętniej chodzą do przedszkola,
uczy rozwiązywania problemów i konfliktów,
pomaga dzieciom nazywać emocje i radzić sobie z trudnymi uczuciami jak złość, smutek czy lęk.

Czas trwania:
Wrzesień 2022- czerwiec 2023

Koordynator
Martyna Wituszyńska

Ta strona używa plików cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close