To program, który rozwija kompetencje społeczno-emocjonalne u dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Dzieci rozpoczynają pracę z programem od bardzo prostych zajęć, których celem jest poznawanie siebie nawzajem, dostrzeganie różnic między rówieśnikami, rozpoznawanie i nazywanie emocji.
Program realizowany jest regularnie na zajęciach, które polegają na inicjowaniu krótkich dialogów i scenek między nauczycielem, a dziećmi oraz między samymi rówieśnikami w grupach lub parach.
Pomysłodawcą, a zarazem fundatorem programu Sanford Harmony jest przedsiębiorca i filantrop T. Denny Sanford, którego misją jest pomoc w tworzeniu lepszego jutra. Na prośbę Sanforda w 2014 roku National University rozpoczęło dystrybucję programu w Stanach Zjednoczonych. Obecnie z programem pracuje już ponad 8 milionów dzieci.
Sanford Harmony został stworzony z myślą o dzieciach, nauczycielach oraz rodzicach. Program wspiera dzieci w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych, a nauczycielom i rodzicom pomaga w tworzeniu bezpiecznego i przyjaznego środowiska w pierwszych etapach edukacji.
Głównym bohaterem jest sympatyczny ufoludek o imieniu Zi, który niespodziewanie ląduje na Ziemi i towarzyszy dzieciom w codziennych przygodach. Dzięki wspólnym doświadczeniom bohaterowie nawiązują dobre relacje, odkrywają podobieństwa i różnice międzyludzkie oraz uczą się rozróżniać emocje. Zi chce zaprzyjaźnić się z dziećmi i wraz z nimi poznać Ziemię.
Cel programu:
zapewnia prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny dzieci,
Cele szczegółowe:
program uczy współpracy i empatii,
pomaga w nawiązywaniu dobrych relacji z rówieśnikami,
ułatwia komunikowanie się,
sprawia, że dzieci chętniej chodzą do przedszkola,
uczy rozwiązywania problemów i konfliktów,
pomaga dzieciom nazywać emocje i radzić sobie z trudnymi uczuciami jak złość, smutek czy lęk.
Czas trwania:
Wrzesień 2022- czerwiec 2023
Koordynator
Martyna Wituszyńska