Jak wzmocnić odporność?

Drodzy Rodzice,

W tym wyjątkowym czasie pamiętajcie o tym, że aktywność fizyczna i prawidłowe żywienie mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Regularna aktywność fizyczna i zdrowe żywienie wspierają siły obronne organizmu w walce z chorobotwórczymi drobnoustrojami. Brak aktywności fizycznej, nadmiar w diecie cukru, tłuszczu i soli osłabiają natomiast naturalne mechanizmy obronne.

Co możecie zrobić dla siebie i waszych dzieci?
- Dzieci uwielbiają się ruszać. Zamiast biernego spędzania czasu przed komputerem, tabletem czy telewizorem zorganizujcie wspólne zajęcia ruchowe – tańczcie przy dźwiękach ulubionej muzyki, zorganizujcie tor przeszkód, możecie także skorzystać z pokazów ćwiczeń lub zabaw ruchowych dostępnych online.
- Pamiętajcie o tęczy na talerzu. Każdy posiłek powinien zawierać różnokolorowe warzywa lub owoce oraz pełnoziarniste produkty zbożowe. Unikajcie podawania dzieciom słodyczy, słonych przekąsek i słodkich napojów.
Poniżej znajduje się link do strony fundacji „Szkoła na Widelcu”, na której znajdziecie Państwo szereg pomysłów na „jedzeniowy czas w domu”.

Kliknij aby zobaczyć...

Zatem do dzieła:)

Joanna Włodarczyk

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.