Plan Dnia


6:30 – 8:15
Schodzenie się dzieci. Indywidualna realizacja zadań edukacyjnych. Dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci z deficytami oraz dla dzieci uzdolnionych.

8:15 – 8:30
Zabawa ruchowa, zabawy dowolne.

8:30 – 8:40
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

8:40 – 9:00
Śniadanie.

9:00 – 9:10
Mycie zębów.

9:10 – 10:45
Realizacja zadań edukacyjnych przez dzieci. Zajęcia programowe będące realizacją treści z zakresu wychowania społeczno-moralnego, umysłowego, technicznego, estetycznego, zdrowotnego.

ok. 10:00
Przerwa na owocowe drugie śniadanie.

10:45 – 11:40
Pobyt na powietrzu (zabawy, gry terenowe, spacery, wycieczki).

11:40 – 12:00
Powrót z ogrodu, przygotowanie do obiadu.

12:00 – 12:20
Obiad.

12:20 – 12:30
Mycie zębów.

12:30 – 13:15
Czas relaksu, wyciszenie dzieci przy pomocy różnych technik relaksacyjnych (terapia bajką, muzykoterapia, elementy wizualizacji - praca z wyobraźnią). Leżakowanie grupa I i II.

13:15 – 14:15
Realizacja zadań edukacyjnych, praca w zeszytach ćwiczeń, utrwalanie piosenek, wierszy. Praca wyrównawcza ( grupy III - VI), ciąg dalszy leżakowania – grupa I i II.

14:15 – 14:30
Zabawa ruchowa.

14:30 – 15:00
Zabiegi higieniczne, podwieczorek.

15:00 – 17:30
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi uzdolnionymi., kończenie prac, zabawy wg zainteresowań rozmowy indywidualne, obserwacja działań dzieci.

Uwagi dotyczące ramowego planu dnia
W okresie jesienno-zimowym oraz wiosenno-letnim różnicuje się czas pobytu dzieci w ogrodzie oraz czas zajęć prowadzonych na powietrzu. W rozkładzie uwzględnia się także zajęcia z udziałem specjalistów.